vineri, 8 aprilie 2011

Alte plante comestibile de primăvară

         Doamna Elena Niţă Ibrian mi-a povestit de mai multe ori despre ultimele ei proiecte, o carte despre Aloe Vera şi o carte despre muguri. Din păcate, deşi cărţile sunt în principiu terminate, nu au fost încă publicate, întreaga poveste o puteţi citi AICI.
          Revenind la muguri, trebuie să vă spun neapărat că şi mugurii, ca şi vlăstarii, au o importanţă deosebită în alimentaţia cu hrană vie. În ei este concentrată acum toată puterea plantelor care încep să crească, sunt adevărate "bombe" de substanţe vitale! S-a scris însă atât de mult şi despre gemoterapie şi despre muguri, încât nu are rost niciun rost să repet şi eu aici aceleaşi lucruri, v-am adunat de aceea în acest scop câteva articole care mi s-au părut mie mai bune: 
http://www.formula-as.ro/2010/915/medicina-populara-77/mugur-mugurel-12355
http://www.formula-as.ro/2000/406/forma-maxima-19/forma-maxima-1315
http://www.terapii-naturiste.com/terapii_naturiste/alte_terapii/gemoterapia/gemoterapie.htm
         Singură mea observaţie ar fi, că eu NU aş pune accentul pe conservarea şi prepararea mugurilor şi pe consumul de extracte de muguri, ci aş încerca să vă încurajez să consumaţi în primul rând mugurii pur şi simplu în stare proaspătă, ca aliment! Mugurii se pot adăuga în orice salată sau se pot mânca direct din copac, în timpul unei plimbări prin parc de exemplu. Şi uite aşa ajung şi orăşenii la plante bio, sănătoase, pe gratis  şi care se află practic în faţa casei lor!
        Şi să nu uităm, că şi florile şi frunzele pomilor (fructiferi şi anumiţi pomi nefructiferi) sunt la rândul lor comestibile, gustaţi o floare de măr, sau o frunză de cireş sau de tei (preferatele mele) şi o să înţelegeţi exact ce vreau eu să vă dau aici mai departe! Şi poate aşa, o să mai şi pierdeţi puţin şi  din frica, absolut omenească, de foamete şi de sărăcie, bunul Dumnezeu ne-a înconjurat cu absolut tot ceea ce ne trebuie, nu avem nevoie decât să deschidem bine ochii şi să întindem mâna....
      Iar domnul Tudor Gheorghe vă dă poate şi ultimul imbold, ne întâlnim cu toţii la sfârşit de săptămână la pădure, bine???

3 comentarii:

  1. Buna dimineata,draga Mimi!Bine te-am regasit!Sunt in Romania si ma simt atat de bine aici si stiu ca nu e doar euforia primelor zile.De aceea cred ca ceea ce ai scris tu mai sus se reflecata si in aceasta situatie.De multe ori mi-am pus intrebarea de ce eu sau altii plecam de acasa in ideea de a gasi ceva mai bun in alta parte cand totul e chiar langa noi?Eu ma simt atat de bogata doar pentru ca am o gradina!Iar muzica propusa de tine ma face sa ma simt atat de ROMANCA!
    Primul mugure mancat in aceasta primavara a fost de piersica(destul de amar...)in Turcia.Dar acum ,o sa-i "degust"pe toti din gradina mea.Si sigur mi se vor alatura si copiii care sunt foarte curioasi de obicei.
    Fetita mea deja mananca cu placere frunze de menta si petale de trandafiri.
    Sa vedem ce mai urmeaza...
    Te pup cu drag,si ma bucur mult de reantalnire!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna dimineata draga mea Angela,
    Da stiu ca mi-ai lipsit!!!! Te imbratisez cu mult drag, saruta te rog pamantul Romaniei si din partea mea!
    Cu drag,
    A ta Mimi

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos, multumim de postare, vreau si eu sa ma pun pe mancat frunze, sunt intr-adevar bombe de vitamine, clorofila este poate cea mai potrivita hrana pentru om.La frunze, daca mai adaugam ulei extravirgin de masline sau ulei de cocos corpul nu mai are nevoie de ABSOLUT NIMIC ca sa se dezvolte perfect sanatos.

    RăspundețiȘtergere