luni, 11 aprilie 2011

Salate, salate, salate........

 În cele din urmă, am acum şi eu  în calculator fotografiile cu salatele despre care am scris la "Meniul zilei", sunt exemple prin care doresc să demonstrez, că plantele din flora spontană pot fi integrate în linişte în orice salată, rezultatul este mereu foarte apetisant (după părerea mea), iar persoanele mai puţin înclinate spre nou (de tipul: Cum o să mâncăm bucurieni? Ce suntem vaci?), nici nu vor remarca diferenţa. Am făcut fotografiile la început de primăvară, când plantele erau încă tare mici, am pus la prima salată: urzici, frunze de păpădie, leurdă, ştevie, usturoi verde şi flori de toporaşi  (totul din grădina mea!). Pe baza unei salate de linte (reţeta o găsiţi AICI), se poate obţine aşa ceva:
Altă dată, am adunat graşiţă (agurijoară, iarbă grasă de iarnă, portulacă - cine vrea seminţe, să-mi spună ca să-i adun, este o salată care creşte iarna şi e foarte gustoasă), fetică (Valerianella locusta - eu am numit-o până acum salată de câmp, creşte tot aşa iarna fără nici o problemă, eu voi încerca să o cultiv anul acesta în balcon în jardiniere, căci în grădină dacă e zăpada nu poate fi culeasă - acesta este singurul ei dezavantaj), cimbrişor de câmp (oregano), usturoi sălbatic, leurdă, ştevie, lobodă roşie, frunze de păpădie, ceapă verde (iar toate din grădina mea, le culeg de fiecare dată direct înainte de masă - ce poate fi mai bun, mai  sănătos, mai ieftin  şi  mai proaspăt?).

 Mărunţite, cel mai bine cu un cuţit cu lamă ceramică.
 Într-o salată normală de varză, ţelină şi morcov, am adăugat verdeturile.
Uitasem "crutoanele" de hrisca incoltita!
Iar AICI, puteţi vedea cum şi-a adus Natalia soarele în farfurie (eu nu am încă pe calculator fotografiile cu florile de păpădie....)!
Şi doamna Elena Niţă Ibrian decora întotdeauna mâncărurile de hrană vie cu flori, a scris chiar şi o carte pe această temă. Mai jos, fotografii de la comemorarea de 40 de zile a doamnei Ibrian, organizată de doamna Valeria Lazăr Podaru, priviţi cu atenţie ce frumos este totul decorat cu flori!

5 comentarii:

  1. Doamne, cate de minunate sunt lucrurile Tale!
    Imagini extraordinare cu ceea ce se poate, intr-adevar manca!
    Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea,
    Iti multumesc si eu mult de tot! Astazi am avut o zi tare proasta, acum deschid calculatorul si gasesc mesajul tau, care e balsam pt. sufletul meu ranit de rautatea din lume...
    Si uite asa le potriveste bunul Dumnezeu pe toate cum trebuie...

    RăspundețiȘtergere
  3. Atat de mult asteptam primavara, incat acum ca a venit, imi vine sa ma bucur de fiecare floricica si frunzulita verde!

    Multumim Mimi!
    Cu drag,
    Natalia

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Mimi,

    sunt minunate aceste salate, cat de simplu, cat de frumos, cat de sanatos.
    Te imbratisez cu drag,
    Mihaela ta,

    RăspundețiȘtergere
  5. Va imbratisez cu drag si va doresc o primavara plina de lumina, de bucurie si de oameni buni!!

    RăspundețiȘtergere