sâmbătă, 17 decembrie 2011

Din nou despre doamna dr. Galina Schatalova

Despre doamna dr. Galina Schatalova am scris deja mai pe larg AICI, dar intre timp a ajuns povestea acestui medic si OM neobisnuit, la urechile mai multor oameni din Romania, interesul public a fost starnit si la noi in tara, de aceea m-am gandit sa mai aduc cateva informatii suplimentare. Si pentru ca am mai primit si niste fotografii de la Serban Vasile, via Cristina Sarbu (carora le multumesc mult!), m-am gandit ca o sa va faca cu siguranta  placere, sa o revedeti pe doamna Schatalova, eu una, gasesc ca este tare frumoasa.....
Mai intai, cateva fotografii primite tot de la doamna Christina Niederkofler, organizatoarea seminarelor cu doamna Schatalova in Germania, Austria si Italia, pentru a carui bunavointa nu stiu cum i-as putea multumi indeajuns vreodata!

La vizita facuta la comunitatea rusa din Meran, septembrie 2009 (Italia)
Remarcati faptul ca doamna Schatalova nu are evident nevoie de ochelari la scris si citit.....
Jogging dis-de-dimineata prin zapada......

Fotografie facuta de doamna Christina Niederkofler, in timpul vizitei la doamna Schatalova acasa, la Moscova (martie 2010)

Fotografii din "tinerete" - doamna Schatalova dansand la 75 de ani (fotografiile sunt facute dupa niste tablouri inramate, din pacate sticla deranjeaza putin)
In timpul unei expeditii de traversare a desertului
Galina Schatalova in timpul exepeditiei, la o familie din Turkmenistan
 Si fotografiile primite de la Serban si Cristina (sursa fotografiilor este http://de.rian.ru/), sunt ceva mai vechi, dar totusi de mare actualitate, aceasta este poate si punctul forte al teoriei doamnei Schatalova, spre deosebire de multi alti oameni de stiinta, domnia sa spune de zeci de ani de zile EXACT aceleasi lucruri, toate afirmatiile sale, s-au dovedit, de-a lungul timpului, din experienta cu zeci de mii de bolnavi,  a fi  absolut corecte si de necombatut.
Seminarele pe care le sustinea doamna Schatalova la casa sa de la tara
Din pacate, din cauza drepturilor de autor nu pot sa incep sa va prezint aici retete sau sa traduc din cartile scrise de doamna Schatalova (nu se gaseste niciun editor dornic sa le tipareasca in cele din urma si in limba romana??), dar am sa mai fac, pe scurt, un mic rezumat al catorva reguli de baza recomandate de domnia sa, a caror respectare, va va aduce cu siguranta o imbunatatire semnificativa a sanatatii si a calitatii vietii.
1. Nu se prajeste absolut nimic, totul se mananca crud sau se fierbe, uleiul se adauga in mancarea fiarta  dupa ce s-a stins focul si mancarea s-a racit putin. Nu se consuma paine, aceasta se inlocuieste cu terciurile din cereale.
2. Nu se face mai multa mancare decat se poate consuma la o masa, daca cumva ramane ceva, aceasta mancare se va consuma mai tarziu (dar numai in ziua respectiva) rece, neincalzita (exact asa procedeaza si populatia hunza).
3. Nu este permisa neglijarea miscarii fizice, doamna Schatalova este o adepta convinsa a efectelor benefice ale metodelor de intarire a organismului (sauna, spalat cu apa rece si zapada, etc.  - fotografia de mai sus, demonstreaza cel mai bine aceste principii), chiar si pentru batrani si pentru bolnavi (pentru cei gravi bolnavi, exista alte reguli individuale), este necesar un  minim de miscare zilnica.
4. Se consuma IN FIECARE ZI usturoi! Pentru obtinerea unui ulei aromatic deosebit de gustos, se pun intr-o sticla cu ulei nerafinat, extras la rece si cativa catei de usturoi.
5. Doamna Schatalova recomanda consumul zilnic de alge, pentru a minimaliza astfel efectele poluarii, de care suntem cu totii  foarte afectati (inclusiv poluarea radioactiva!).
6. Se mananca o data, de cel mult doua ori pe zi. Nu se mananca permanent, intre mese. Iar despre cantitatea zilnica de mancare si aportul caloric, este cred deja foarte clar, care este directia recomandata de doamna Schatalova, nu-i asa??? De multe ori nu conteaza atat de mult CE mancam, cat mai ales CAT mancam!!!

Cartile in limba germana ale doamnei Galina Schatalova le puteti cumpara  AICI, iar AICI puteti gasi chiar o editie a unei carti in limba  engleza.
Va doresc multa santate!
Adaugare 2012 - AICI am mai scris ceva la moartea doamnei Schatalova.

24 de comentarii:

  1. Foarte interesant. E prima data cand aud de aceasta doamna, asa ca mi-ai starnit curiozitatea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu la fel, aud pentru prima data!
      Extrem de interesante si utile informatiile, multumiri !

      Ștergere
  2. Buna dimineata! :)

    Foarte frumos articolul. :)

    E bine ca lumea sa stie ca e posibil sa arati si sa te simti excelent la orice varsta.

    Pozele sunt foarte sugestive. Dovedesc clar cat de bine te poti intretine, atunci cand ai grija de tine.

    Imi place, in special, poza in care dna. Schatalova alearga in costum de baie iarna, pe zapada. :)

    Intr-o lume care abunda in false modele, avem o nevoie aproape disperata de modele/repere adevarate.

    Iar dna. Schatalova este, cu siguranta, un veritabil model, in special in asa o perioada consumista, a falselor remedii instant.

    Ma bucur tare mult ca pozele trimise au contribuit la crearea unui material de calitate și motivant. :)

    Cu mult drag,
    Cristina Sarbu

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie tot nu mi-e clar cat (minim) trebuie sa mananc. Mie nu mi-e foame niciodata. Eu mananc ca stiu ca nu e bine sa nu mananci deloc. Toata lumea zice ca nu mananc destul. Vreau sa-i contrazic, dar nu am gasit nicaieri cat este bine sa mananci.
    Hai sa va dau un exemplu. Mananc de 3 ori pe zi. Daca iti imaginezi mancarea facuta pasta, cred ca ar intra intr-un pumn. Mic dejun un fruct, pranz o salata(rosie, castravete, ardei) - cam o cana, cu ceva grau incoltit presarat in ea (sa zicem 2 lingurite), cina - o felie de pepene. Cateodata, dar nu zilnic, mananc cate un pumn de seminte, nuci sau migdale.
    Mimi, ce zice doamna aceasta? Este ok? Sa-mi fac griji? Mananc asa de cand am devenit raw vegana, adica de un an si ceva. Ultimele teste medicale au iesit ok, dar se zice ca adevaratele carente apar dupa 3 ani de raw veganism?

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Irena,

    In Germania, nemtii sunt total innebuniti dupa doamna Achatalova, a lasat o impresie extraordinara de fiecare data cand a fost aici, sper sa se gaseasca in cele din urma si un editor care sa-i tipareasca cartile si in romana!

    Draga Cristina,

    Iti multumesc mult pt. fotografii si pentru comentariul tau grozav, si eu sunt de parere ca doamna Schatalova este un model demn de urmat, din pacate pentru multi, calea domniei sale este mult prea grea.....
    Fotografia in costum de baie mi-a placut si mie f. tare! Ieri a nins si aici si ca sa-mi culeg catina, m-am dus si eu pana la arbust in picioarele goale (numai 4m dus, 4 intors pana in casa....), mie mi "se taie" pur si simplu picioarele (toate "varfurile" miscarii raw din Germania fac bai de zapada si jogging in picioarele goale tot timpul anului, eu chiar si dupa 5 ani nu am reusit performanta...)!

    Draga Caroline,

    Intr-adevar mananci foarte putin, dar daca aduni caloriile (fa de curiozitate testul! - daca nu gasesti valorile, uita-te aici la regimul dr. Schnitzer, e de necrezut cate calorii are si o simlpa salata http://hrana-vie.blogspot.com/p/meniul-zilei.html), probabil ca esti totusi in limita de 200-600 calorii pe zi recomandata de d-na Schatalova. Poate ar trebui doar sa adaugi si niste frunze verzi, sunt deosebit de importante!
    Multa sanatate si numai bine tuturor!
    Mimi

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumoasa aceasta doamna.
    Nici eu nu am mai auzit de ea, si acum ma simt un pic vinovata pentru ca eu traduc pe blog cartea Victoriei Boutenko si tu spui ca nu ai face acest lucru cu cartile doamnei Schatalova.Eu m-am gandit ca daca cineva care are un mesaj de transmis, ar fi bucuros sa stie ca acest mesaj este dus mai departe pe orice cale.De aceea sper din toata inima ca nu am suparat pe nimeni.
    Extraordinara doamna in zapada...!
    Cu drag,Angy

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Angy,

    e o nebunie totala cu drepturile de autor, eu sunt sigura ca doamna Ibrian de ex., daca ar fi cunoscut cat de folositor poate fi internetul si-ar fi publicat catile aici, dar noi acum nu aveam dreptul legal (au intrebat Irena si Luciana la avocati) pe blog nici sa scriem reteta cutare din cartea cutare fara sa avem aprobarea scrisa a editurii - asa cum este lumea insa astazi, pt. cei mai multi, conteaza in primul rand buzunarul propriu....
    Am uitat sa scriu, voi adauga insa neaparat, ca Igor Boutenko, sotul Viktoriei a fost cu multi ani in urma grav bolnav si ghici cine l-a salvat de la moarte???? D-na dr. Schatalova! Deci acum stii si care a fost sursa initiala de inspiratie pt. Viktoria, dar nu cred ca a pomenit-o vreodata...
    Te pup cu drag si-ti doresc numai bine,
    Mimi

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte interesant ce-mi spui tu.Tot ce vine din S.U.A. insa iese mereu in fata tuturor, adesea fara sa merite acest lucru. Observ cum Doamne precum Elena Nita sau dr. Galina sunt in umbra celorlalti.
    Ma pui pe ganduri si cu traducerea cartii. Dar eu cartea am gasi-o pe net, si mi-am zis ca daca "umbla libera", de ce nu?

    RăspundețiȘtergere
  8. Indraznesc sa iti cer un sfat fara legatura cu subiectul din articolul de mai sus.
    Ce recomanzi sa nu lipseasca din dieta unei femei insarcinate !

    RăspundețiȘtergere
  9. Draga Angy,

    Problema este atate de incurcata, ca nu stiu ce sa spun, eu sunt f. precauta.... Cat despre chestia cu America, ai perfecta dreptate, asta m-a deranjat si pe mine intotdeauna, ca in Romania raw food si americanii sunt ceva "chic", in fata carora ne ploconim, hrana vie insa si doamna Ibrian (desi americanii nu au pe cineva cu asemenea experienta de peste 60 de ani cu mancarea netratata termic!) sau parintele Ghelasie, de, sunt de-ai nostri, nu apreciem.....

    Draga Daniela,

    Din alimentatia unei femei insarcinate nu trebuie sa lipseasca in primul rand plantele verzi, cerealele si semintele integrale, fructele si legumele netratate chimic.
    Carnea nu este ceva absolut necesar (in lumea sta, sunt de mii de ani, milioane de vegetariene care nasc copii perfect sanatosi), totusi daca ai mancat pana in acest moment carne, nu ar trebui sa o scoti tocmai acum dintr-o data, cauta insa lucruri bune de la tara. Si nu uita aerul curat, soarele (cum iese, iesi afara sa-l saluti) si miscarea (nu trebuie sa alergi, dar mers pe jos). Incearca sa scoti chimicalele din alimentatie, din casa si din cosmetice (atentie, aici sunt "ascunse" f. multe!), nu bea apa din sticle de plastic si nu telefona cu mobilul decat in cazuri de urgenta! Iar rugaciunea si increderea in Dumnezeu, te vor ajuta sa-ti pastrezi sanatatea pe toate planurile! Iti doresc o sarcina si o nastere usoare si multa sanatate!
    Cu drag,
    Mimi

    RăspundețiȘtergere
  10. Sarbatori fericite si implinite alaturi de cei dragi.
    Cu mult drag.

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc mult draga mea Gratiele, si eu iti doresc toate cele bune, ce frumos ar fi sa ne stam in noul an cu adevarat fata-n fata....
    Deocamdata, ne intalnim insa mai departe pe aici, ia uite ce articol frumos am gasit azi de dimineata:
    http://www.formula-as.ro/2011/995/din-lumea-necuvantatoarelor-12/nituca-gainusa-porumbaca-14443

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga Mimi am trecut pe aici sa iti urez un an nou excelent. ma bucur ca te-am cunoscut si ca ai fost (si mai esti) o sursa de inspiratie ptr mine.
    Sper ca esti bine cu tot cu schimbarile din viata ta.

    Incolo draga mea, tot ce este adevărat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice faptă bună şi orice laudă, aceea să te însufleţească - este un verset drag mie din Biblie cu care te salut acum la inceput de an.
    Te imbratisez

    RăspundețiȘtergere
  13. @ Daniela

    "Ce recomanzi sa nu lipseasca din dieta unei femei insarcinate ! "

    Rugaciunea.

    Sarcina si nastere usoara. Si daca intervin probleme, roaga-te sfantului Nectarie. Multe mamici l-au avut ca ajutor. Citeste cate ceva aici:

    http://www.sfantulnectarie.ro/HTML/BARA%20MENIURI/minunicititori.html

    Ina

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani binecuvantati si multa putere de munca! :) - un mic cadou virtual (mie mi-a placut tare)

    https://picasaweb.google.com/108625753358558649969/MirificaRomanieInAlbSiNegru#

    RăspundețiȘtergere
  15. Draga Sakura,

    Iti multumesc mult de tot, iau cu drag cu mine aceste cuvinte minunate in noul an.
    Draga Ina,
    Ai mare dreptate, iti multumesc.

    Draga Alina,
    Fotografiile sunt superbe, iti multumesc din suflet, asa de rau imi pare ca lumea asta minunata se pierde sub ochii nostri pentru totdeauna.....

    RăspundețiȘtergere
  16. Draga Mimi,

    La Multi Ani! Iti doresc sa ai un an de poveste !

    Cu recunostinta,
    Florentina

    RăspundețiȘtergere
  17. Draga Florentina,

    Iti multumesc si-ti doresc la randul meu numai bine in noul an, sper sa ne "auzim" data viitoare cu vesti bune de tot!!!
    Cu drag,
    Mimi

    RăspundețiȘtergere
  18. Ma gandeam cum sa renunt la paine...si am gasit aici ideea...e un inceput oricum...terciul de cereale...ce parere ai Mimi? Ce fel de terci si din ce fel de cereale? Te pup si iti multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere! Din orice fel de cereala, cel mai bine ar fi cel de mei, asa alungi si frica de osteoporoza! Meiul de ex., se pune in apa, se fierbe dupa care se stinge focul imediat ce a inceput sa fiarba si se lasa sa se traga asa 20-30 de minute (iese un fel de mamaliga). Dar asa poti a faci si de grau si de hrisca si de quinoa. Mamaliga, orez, - cine are nevoie de paine??? In general cerealele care nu contin gluten sunt oricum mult mai bune, ar trebui preferate!
      Mult succes!

      Ștergere
  19. Multumesc Mimi tare mult...despre ovaz ce parere ai? Problema e ca eu sunt dependenta de paine, fie chiar si o mica bucatica...offf!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ovazul e bun, la fel se procedeaza si cu el, se face terci sau se incolteste. Te inteleg mie nu mi-a fost greu sa renunt la carne, nu mi-a fost greu sa renunt la lapte si la prod. lactate, dar renuntarea la sare si la paine m-a dus pe vremuri pana la granitele vointei mele....

      Ștergere
  20. Mai bine mai tarzu decat niciodata...
    Este prima data cand aud despre aceasta doamna, si iti multumesc draga Mimi. Merg sa ti citesc si celalalt articol ds ea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici inca un articol, dupa moartea d-nei Schatalova: http://hrana-vie.blogspot.be/2012/10/galina-schatalova-mai-disparut-un-mare.html

      Ștergere